اولین جلسه شورای معاونین عمرانی منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر نورا ریاست منطقه ، دکتر آل طه دبیر منطقه ، دکتر مسلمین ریاست دانشگاه ازاد اسلامی یزد و معاونین و مدیران عمرانی و روسای مراکز منطقه 7 به میزبانی واحد یزد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر مسلمین ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یزد ضمن خوشامد گویی گزارشی از واحد یزد و افتخارات کسب شده ارائه نمود. همچنین در ادامه مهندس زارع پور معاون عمرانی واحد یزد و دبیر جلسه ضمن خوشامد گویی گزارشی از عملکرد حوزه معاونت عمرانی واحد یزد ارائه نمود. نامبرده در صحبت های خود زمین های واحد یزد را 1 میلیون و 185هزار متر و ساختمانهای موجود را 104 هزار متر عنوان کرد که 23 هزار متر مربع آن در طول 3 سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

نامبرده در پایان دریافت مجوز و مساحت سالن آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه را از جمله برنامه های این حوزه عنوان کرد. همچنین در ادامه دکترآ ل طه دبیر منطقه برگزاری اولین جلسه عمرانی منطقه را مثبت ارزیابی کرد و گفت : کار شایسته ای بود که شورای عمرانی هم مانند دیگر شوراهای تشکیل شده شروع به فعالیت کند تا انشا ا... بستری برای هماهنگی بیشتر فعالیت های عمرانی باشد.

دبیر منطقه در ادامه گفت : حوره های عمرانی باید فعالیت های خود را مستند سازی نمایند ، نقشه ها مشخص و بایگانی شود تا در صورت تغییر در نیرو های انسانی با مراجعه به نقشه ها مسائل قابل انجام باشد.

دکتر آل طه در ادامه آنالیز فنی دقیق تر در ارائه اطلاعات مناقصه ها را خواستار شده و گفت : اطلاعات مناقصه باید به شکلی باشد که تمامی شرکت کنندگان برداشت یکسانی از آن داشته باشند. نامبرده در پایان خواستار نگاه مدیریتی عمیق پروژه ها شد و گفت : امروز مسائل به شکل علمی وجود دارد و باید از آن استفاده شود و از نگاه های سنتی دوری کنید.

در ادامه دکتر نورا ریاست منطقه 7 ضمن تشکر از میزبانی واحد یزد گفت : تشکیل این شورا پر اهمیت بود که بحمدا... حاصل شد چرا که تدبیر جمع می تواند بسیار گره گشا باشد.

ریاست منطقه در ادامه نکاتی را در طراحی و ساخت ساختمانها عنوان کرد و گفت : حوزه های عمرانی دانشگاه باید برنامه ایی برای آینده عمران دانشگاه طراحی و نیاز سنجی های منطقه مشخص گردد، همچنین باید راهکار و استراتژی هایی طراحی شود تا هزینه ها در ساخت و سازو نگهداری به حداقل برسد.

دکتر نورا افزود : ساختمانها باید با در نظر گرفتن هدف و انرژی طراحی و ساخته شود ، همچنین باید مراحل نگهداری و تعمیر هنگام ساخت پیش بینی شود. مشاور ریاست دانشگاه آزاداسلامی خاطر نشان کرد : هر کشوری دارای سابقه ای تاریخی است و ما باید در بافت معماریمان از معماری سنتی ایران و فرهنگ اسلامی استفاده کنیم و تلاش می کنیم که ساختار و سازه های فعلی ما نیز دارای ارزشهای معماری و ساخت و ساز باشد.

دکتر نورا در پایان خواستار 3 معیار سرعت ، دقت و سلامت در کار شد و گفت : در انتخاب پیمانکار دقت و نسبت دانشجو به ساختمان لحاظ گردد. همچنین در ادامه از سوی مهندس زارع پور اهم فعالیت های شورای عمرانی اعلام و دستور کار جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان جلسه به جهت تعیین رئیس شورای عمرانی یزد و کرمان و نهایتاً منطقه 7 رای گیری شد که آقایان احمد زارع پور معاون عمرانی واحد یزد از استان یزد و مهندس رضا یکتا پور معاون عمرانی واحد کرمان رای لازم را برای ریاست شورای عمرانی منطقه 7 کسب نمودند و نهایتا از بین آنها به قید قرعه مهندس احمد زارع پور به عنوان رئیس شورا انتخاب شد و مهندس رضا یکتا پور به عنوان نائب رئیس انتخاب شد.

در پایان نیز اعضای شورا با همراهی دکتر مسلمین ریاست واحد یزد و دکتر اسلامی ریاست پردیس علوم و تحقیقات یزد از پروژه های عمرانی یزد و پردیس علوم و تحقیقات بازدید نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا